fbpx

כיצד המהפכה הדיגיטלית השפיעה על תחום הפנסיה?

מאז שהחל עידן האינטרנט, מידע החל לזרום באופן נגיש יותר לאנשים בכל רחבי העולם. לאורך השנים וככל שהתפתחה הטכנולוגיה הדיגיטלית, המידע הפך להיות עשיר יותר ונגיש כמעט לכל אדם המעוניין בו. ספרים ועיתונים כבר מזמן אינם מקור הידע הבלעדי שמוצע לציבור הרחב וכיום בלחיצה קטנה על המקלדת או במובייל, ניתן לקרוא אינספור מקורות מידע על כל נושא ועניין. 

 

אחד התחומים שהפכו נגישים יותר בשנים האחרונות הוא תחום הפנסיה. אם עד לא מזמן תחום זה נחשב מסתורי, מורכב ולא נגיש לציבור הרחב, היום כל אדם שחפץ בכך יכול לקרוא וללמוד על הפנסיה מכל מקום, בנייד, בטאבלט או במחשב. המידע שהיה שמור רק בקרב יועצים וסוכנים פנסיונים וחברות הביטוח הפנסיוני, נגיש עכשיו יותר מאי פעם לכולם.

 

המהפכה הדיגיטלית הזאת בתחום הביטוח הפנסיוני עברה שתי קפיצות מדרגה. בראשונה שבהם המידע על תחום הביטוחים הפנסיוניים אודות כל חברת ביטוח וכל בית השקעות עלה לאינטרנט והיה נגיש לכל דורש אך בשל שפה מקצועית ומסובכת ואינספור נתונים ומספרים, הקורא הפשוט לא יכל להבין את המשמעויות של הדו”חות שהוא קורא ולכן לא יכול היה לנתח את הנתונים ולהסיק מהם את המסקנות הנדרשות לטובתו האישית ולשיפור תנאי הביטוח הפנסיוני שלו.

 

הקפיצה השניה קרתה כאשר המידע החל להיות פשוט וברור לציבור הרחב. אנו גאים לקחת חלק במהפכה הדיגיטלית בתחום הביטוחים הפנסיונים. במערכת cover ניתן לקרוא ולמצוא נתונים פשוטים, ברורים ושקופים על התיק הפנסיוני של כל מבוטח לצד עצות וטיפים לשיפור התיק הפנסיוני בהתאם לנתונים האישיים של כל מבוטח. 

מדוע לא מומלץ שרק לסוכן הביטוח תהיה גישה לנתוני הביטוח הפנסיוני שלכם?

עד לא מזמן, תחום הביטוח הפנסיוני היה שמור במעגל סגור של סוכני ביטוח פנסיוני וחברות הביטוח. המבוטחים, אלו שהחזיקו בביטוחים הפנסיונים, היו נתונים לחסדיהם של סוכני הביטוח ולהבנתם הבלעדית את התחום. כשסוכן הביטוח המליץ לנקוט בצעד מסויים או השיג דמי ניהול בגובה מסוים, למבוטח לא היו את הכלים להשוות את התנאים שקיבל או לקבל החלטה מושכלת בדבר הצעדים שעליו לנקוט. על אף הגינותם הרווחת של סוכני הביטוח הפנסיוני, מצב זה אפשר לסוכני ביטוח פנסיוני רבים לפעול באופן שנראה להם מבלי שהצעדים בהם בחרו התאימו בהכרח פרסונלית לכל מבוטח.

 

חוסר ההתמצאות וההבנה של המבוטחים בביטוחים הפנסיונים אפשר ניצול של מצבם והיה בעל השלכות מרחיקות לכת על החיסכון הפנסיוני שנצבר עבורם בדרך לגיל הפרישה. 

 

בעקבות המצב החלה לעלות למודעות הציבור החשיבות של הבנת התחום הפנסיוני וההשלכות הכרוכות בכל צעד ובכל החלטה הקשורה בו, על העתיד. 

 

מכיוון שבבתי הספר לא לומדים את תחום הביטוח הפנסיוני, עבור מרבית האנשים המידע אודות הביטוחים הפנסיונים שווה ערך לשפה המנדרינית, או במילים אחרות – המידע על התחום הפנסיוני קשה מאוד להבנה. 

 

תנאי החוק המשתנים לאורך השונים, קרנות הפנסיה והביטוחים הפנסיונים השונים, דמי הניהול המשתנים, מדדי תשואות, מסלולים ושלל כיסויים ביטוחיים ועוד מגוון רחב של ביטויים ומרכיבים, הפכו את התחום הפנסיוני למורכב ומסועף במיוחד אשר מרבית האנשים מעדיפים להשאיר אותו לגזרת הסוכן הפנסיוני שלהם ולהמשיך בחייהם. 

 

כאשר יותר ויותר אנשים החלו להבין כי עליהם לקחת אחריות על הפנסיה שתצפה להם בגיל הפרישה, הם החלו לחפש אחר מקורות מידע בהירים ונגישים שיסייעו להם בהבנת התחום הפנסיוני ובקבלת החלטות מושכלת ואיכותית שתטיב עמם כאשר יפרשו לגמלאות. 

הכירו את הטכנולוגיה שמנגישה את נתוני הפנסיה באופן ברור ופשוט

כיום כבר אין צורך לקרוא שלל ספרים, לקחת קורסים ולחפור באתרים השונים של חברות הביטוח הפנסיוני ובתי ההשקעות השונים וכעת ניתן ליהנות מכל הנתונים של הביטוחים הפנסיונים במקום אחד ובאופן ברור, נוח ונגיש. 

 

לשם כך יצרנו ב-cover מערכת חכמה ומתקדמת המאפשרת לכל אדם לערוך בדיקת תיק ביטוחי ולקבל מידע מפורט ומקיף על כל הביטוחים הפנסיונים הקיימים ברשותו. בין אם מדובר בקרן פנסיה ישנה או בקופת גמל רדומה שנשכחו מאחור בין שלל מקומות העבודה לאורך השנים ובין אם בפירוט הביטוחים והכיסויים הביטוחים שקיימים בפוליסות הביטוח של המבוטח – כל המידע מופיע במערכת cover , בתיק הביטוחי האישי של המבוטח.

 

באמצעות הזנת מספר פרטים אישיים, ניתן לקבל במהירות סקירה מלאה של כל התיק הביטוחי האישי. אבל זה לא הכל. 

 

לצד הסתכלות ברורה ונוחה על התיק הביטוחי וסכומי החיסכון שנצברו בו , ניתן גם לקבל טיפים חשובים המסייעים לשיפור התיק הביטוחי. למשל אדם בן 30, נשוי ובעל ילדים קטנים אשר ויתר לפני מספר שנים על ביטוח החיים שלו, עשוי לקבל המלצה על הצטרפות לביטוח חיים שיעניק רשת ביטחון כלכלי למשפחתו במקרה של פטירה. או כאשר ביטוח המנהלים שברשות המבוטח כרוך בתשלום דמי ניהול גבוהים, המערכת תתריע על כך ותמליץ לשפר את תנאי הביטוח. 

 

והדובדבן שבקצפת מאפשר לכל אדם לראות את סכום החיסכון הצפוי לעמוד לרשותו בגיל הפרישה בהתאם למגוון גדול של נתונים ושל ביטוחים וחסכונות פנסיונים קיימים. 

 

מעקב אחר התיק הפנסיוני האישי שלכם, תעניק לכם עצמאות ושליטה גדולה יותר בכל הנוגע לביטוחים הפנסיונים שלכם ותחסוך לכם התעסקות וזמן יקר מול סוכן הביטוח הפנסיוני שלכם. כל הנתונים והכלים המוצעים במערכת כתובים בשפה פשוטה, נוחה וידידותית למשתמש והמערכת מתאימה לשימוש של כל אדם בעל ביטוחים פנסיונים בהווה ובעבר החל מגיל 20 ועד גיל הפרישה.

 

האזור האישי – COVER מאפשר לכם לראות בכל זמן נתון את כל התיק הפנסיוני שלכם, לבצע השוואה של הביטוחים שלכם לחברות ביטוח מתחרות ובלחיצת כפתור לבקש להיפגש עם סוכן פנסיוני אשר יבחן יחד אתכם את התיק ויוכל להשיג עבורכם ביטוחים פנסיונים ומסלולים בתנאים משתלמים יותר ובעיקר מתן מענה לצורך.  

האמור מהווה סקירה לא ממצה של החקיקה והתקנות הרלוונטיות ואין באמור כדי להוות תחליף לייעוץ משפטי או מקצועי. אין להתבסס על האמור בקבלת החלטות כלשהן וכל מסקנה ו/או פעולה על בסיס הכתוב הינה באחריות הקורא בלבד.

הכתבות הנקראות ביותר

עובדי הייטק? אלה כמה נקודות שחשוב לדעת לפני שבוחרים מוצר פנסיוני

מדמי ניהול ועד כיסויים ביטוחיים: במיוחד כשזה נוגע...

מהו כיסוי שארים ומדוע הוא כלול בקרן הפנסיה של רובנו?

הכירו את התנאים והיתרונות של כיסוי שארים – אחד...

4 מיתוסים נפוצים בתחום הפנסיה והביטוח שיכולים לעלות לכם ביוקר

כך תימנעו מטעויות יקרות שיכולות לפגוע בעתידכם הכלכלי....

מעסיקים, שימו לב: נכנסה לתוקף חובת דיווח אחיד על מעסיקים עם 3 עובדים ומעלה

דיווח אחיד ללא טרחה וללא כאב ראש באמצעות השירות...

פנסיה לעובדי הייטק: אלה הדברים שהייטקיסטים צריכים לקחת בחשבון בבחירת מוצר פנסיוני

מדריך מקיף לבחירת מוצר פנסיוני עבור עובדים בעלי הכנסה...