fbpx

עד כמה התשואות מהחיסכון הפנסיוני חשובות?

ישנם מספר מרכיבים אשר משפיעים על גובה החיסכון שנצבר עד גיל הפרישה. אחד מהם הוא גובה דמי הניהול על ההפקדות החודשיות ועל החיסכון הצבור, השני הוא אחוז ההפרשות החודשיות מתוך השכר והשלישי הוא התשואות שקרן הפנסיה עושה מידי שנה. 

בעוד שדמי הניהול ניתנים לבחירה ולמיקוח ואחוז ההפרשות החודשיות לפנסיה מתוך השכר החודשי נתון לבחירה, התשואה של קרנות הפנסיה אינה יציבה ונתונה לשינויים תכופים. עם זאת ישנם בתי השקעות וחברות ביטוח שמראות במהלך השנים תשואות גבוהות יותר מאחרות. זה אמנם לא מבטיח את התשואות שיושגו בעתיד אך מעיד במידה מסוימת על סוג הסיכון והמסלולים שבית ההשקעות או חברת הביטוח נוקטים בהם. 

בחירה בקרן פנסיה המנוהלת בחברת ביטוח או בית השקעות בעלי תשואות גבוהות יחסית לגופים פנסיוניים אחרים, יכולה להשפיע באופן משמעותי על גובה החיסכון הנצבר לאורך זמן.

חיסכון פנסיוני גבוה יותר כרוך בתשואה גבוהה. כיצד ניתן ליצור תשואות גבוהות יותר בביטוח הפנסיוני?

תשואות בקרן פנסיה הן בעלות ההשפעה הגדולה ביותר על גובה החיסכון שנצבר לאורך השנים ולכן לא כדאי להקל ראש בגובה התשואה. מה אפשר לעשות? לבחון היטב את קופות הפנסיה השונות ואת התשואה שהן עושות לאורך שנים ולבחור בקופה שיודעת לעשות תשואות טובות לאורך זמן.

אבל זה לא הכל. תשואה גבוהה היא לרוב נגזרת של מסלולים מנייתיים אשר כרוכים בסיכון גבוה יותר ולכן כשם שקרן הפנסיה יכולה להרוויח, כך היא יכולה להפסיד. בעניין הזה יש חשיבות גבוהה לגיל שלכם. אם אתם צעירים, בחירה במסלולים מנייתיים אולי תהיה כרוכה בהפסדים של הקרן מידי פעם אך לאורך זמן היא תתקן את עצמה וככל הנראה תעשה רווחים גבוהים ביחס למסלולים סולידיים יותר. אם אתם כבר קרבים לגיל הפרישה, זה לא הזמן לקחת סיכונים ומומלץ לבחור בקרן פנסיה שמשקיעה במסלולים סולידיים יותר אך בעלת רקורד של תשואות נאות ביחס לסיכון הנמוך.

לבחירת חברת ביטוח או בית השקעות שמנהל את הפנסיה שלכם ישנה חשיבות עצומה על גובה התשואה שהפנסיה שלכם תעשה בטווח הרחוק. בנוסף, חשוב לבחור במסלולי השקעה המתאימים ביותר עבורכם, לצרכים שלכם ולרמת הסיכון שאתם מוכנים לקחת. כל חברה וכל בית השקעות מציעים מספר מסלולים בעלי רמת סיכון שונה ותנאים שונים ולכן חשוב לבחור באופן מושכל את המסלול האולטימטיבי ביותר עבורכם עם הסיכוי הטוב ביותר להשיג רווחים גבוהים לאורך תקופת החיסכון. 

כיצד ניתן לדעת מהם בתי ההשקעות, חברות הביטוח והמסלולים בעלי התשואות הגבוהות ביותר?

מידי שנה מתפרסמים נתוני התשואה שכל חברת ביטוח ובית השקעות עשו על קרנות הפנסיה. מכיוון ששנה אחת אינה נותנת אינדיקציה מספקת ליכולת לייצר תשואות גבוהות לאורך זמן, מומלץ לבחון את התשואות שנעשו בכל חברת ביטוח ובכל בית השקעות בחמש השנים האחרונות. 

ישנם בתי השקעות וחברות ביטוח שהראו אחוזי תשואה גבוהים במיוחד ובשנים לאחר מכן הרוויחו תשואות נמוכות בהרבה. לכן קרן פנסיה איכותית ורווחית עבורכם היא זו שיודעת לייצר תשואות גבוהות לאורך שנים. 

אלו התשואות של 10 קרנות הפנסיה בעלות התשואות הגבוהות ביותר בחמש השנים האחרונות:

הפניקס פנסיה מקיפה – מסלול מניות – 62.69%

כלל פנסיה מניות – 58.03%

מנורה מבטחים פנסיה – מסלול מניות – 57.77%

איילון מיטב מקיפה – מסלול מניות – 55.32%

מגדל מקפת אישית מניות – 54.93%

אלטשולר שחם פנסיה מקיפה – מסלול לבני 50 ומטה – 54.51%

הראל פנסיה – מניות – 54.47%

הפניקס פנסיה מקיפה – מסלול לבני 50 ומטה – 50.71%

איילון מיטב מקיפה – מסלול לבני 50 ומטה – 50.16%

איילון מיטב פנסיה מקיפה – פאסיבי מדדי מניות – 50.09%

אם כך, ניתן לראות כי הביטוח הפנסיוני שלכם יכול לעשות תשואות גבוהות לאורך זמן ובכך להגדיל את גובה החיסכון באופן משמעותי עד גיל הפרישה. 

בחירה בקרן הפנסיה המשתלמת והמתאימה ביותר עבורכם מתחילה ב- cover

אחד הדברים המשמעותיים שהמערכת של cover עושה עבורכם היא מציאת קרן הפנסיה האיכותית והמשתלמת ביותר בהתאם לצרכים ולהעדפות שלכם.

באמצעות הרשמה קצרה ומהירה תוכלו להיכנס ל- my cover, האיזור האישי שלכם ב- cover. באיזור האישי תוכלו לקבל תמונת מצב של כל התיק הפנסיוני שלכם, של כל הביטוחים והחסכונות הפנסיוניים שיש ברשותכם, גובה החיסכון ודמי הניהול בכל אחד מהם והסברים פשוטים וברורים. המערכת החכמה מבוססת על טכנולוגיית AI ולכם מתעדכנת באופן אוטומטי כל הזמן ומציגה לכם את הנתונים העדכניים ביותר.

בין היתרונות המשמעותיים של מערכת cover הם ההמלצות האישיות שמקבלים המשתמשים אודות התיק הפנסיוני שלהם. המערכת יודעת לבחון את נתוני הפנסיה שלכם, לערוך עבורכם מחקר וסקירה של מוצרים פנסיונים, מסלולים ודמי ניהול ומציגה לכם המלצות רלוונטיות שיעזרו לכם לשפר את התיק הביטוחי שלכם ולהגדיל את החיסכון הפנסיוני שלכם לאורך זמן.

באיזור האישי ניתן לצפות בהערכה של סכום החיסכון הצפוי להצטבר בקרן הפנסיה שלכם בגיל הפרישה ואת הקצבה החודשית שאתם צפויים לקבל בהתאם לנתונים הקיימים. בעזרת נתונים אלו תוכלו לערוך שינויים רלוונטיים במוצרים הפנסיוניים שלכם ובגובה ההפרשות לקרן הפנסיה כך שתוכלו ליצור עבורכם חיסכון בסכום הרצוי עבורכם וליהנות מקצבה חודשית מספקת בגיל הפרישה. 

המערכת בוחנת כל הזמן את התשואות, המסלולים ודמי הניהול הקיימים בחברות הביטוח הפנסיוני ובבתי ההשקעות השונים וכך מציעה לכם את המוצרים הפנסיוניים המשתלמים והמתאימים ביותר עבורכם לאורך זמן. בעזרת הכלים המתקדמים של cover אתם יכולים להבין בדיוק מה קורה בתיק הפנסיוני שלכם, כמה דמי ניהול אתם משלמים ביחס לאנשים אחרים בסטטוס תעסוקתי ונתוני שכר דומים לשלכם, לקבל המלצות איכותיות שמותאמות בדיוק לכם וליהנות מהצעות אטרקטיביות במיוחד לביטוח פנסיוני שעושה עבורכם יותר. 

 

– כלים דיגיטליים שיעשו את הסקר והמחקר עבורכם – מערכת COVER, שתוציא עבורכם את ההמלצות הנכונות. 

האמור מהווה סקירה לא ממצה של החקיקה והתקנות הרלוונטיות ואין באמור כדי להוות תחליף לייעוץ משפטי או מקצועי. אין להתבסס על האמור בקבלת החלטות כלשהן וכל מסקנה ו/או פעולה על בסיס הכתוב הינה באחריות הקורא בלבד.

הכתבות הנקראות ביותר

עובדי הייטק? אלה כמה נקודות שחשוב לדעת לפני שבוחרים מוצר פנסיוני

מדמי ניהול ועד כיסויים ביטוחיים: במיוחד כשזה נוגע...

מהו כיסוי שארים ומדוע הוא כלול בקרן הפנסיה של רובנו?

הכירו את התנאים והיתרונות של כיסוי שארים – אחד...

4 מיתוסים נפוצים בתחום הפנסיה והביטוח שיכולים לעלות לכם ביוקר

כך תימנעו מטעויות יקרות שיכולות לפגוע בעתידכם הכלכלי....

מעסיקים, שימו לב: נכנסה לתוקף חובת דיווח אחיד על מעסיקים עם 3 עובדים ומעלה

דיווח אחיד ללא טרחה וללא כאב ראש באמצעות השירות...

פנסיה לעובדי הייטק: אלה הדברים שהייטקיסטים צריכים לקחת בחשבון בבחירת מוצר פנסיוני

מדריך מקיף לבחירת מוצר פנסיוני עבור עובדים בעלי הכנסה...